onsdag 27 februari 2013

Kofta i grått och rött

Koftan med tre räta varv och ett avigt i grått och regnbågsfärgat revs upp och jag bytte till mönstret med lyfta maskor. Det nya försöket kändes inte heller rätt så jag gick på  min magkänsla eller eg på mitt första prov i tekniken.

Plockade för en månad fram mina röda garner.

Rev upp och stickade om. Nu kändes det rätt.

Nu har jag kommit så här långt, knapparna är isydda efter Tant Koftas råd och det saknas bara några cm på varje ärm innan det är dags för kanten.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej. tack för kommentarerna om mitt garn. Jag flätar den både för att den ska bli enklare att förvara, inte ska Tova sig och för att jag även oftast spinner direkt från flätan. Dock ej denna gång eftersom det är fraktalspunnet... superläcker kofta förresten! kram eddy