onsdag 2 januari 2013

Första projektet 2013


Mina favoritvantar har blivit lagade- båda paren hade slitits upp på vänster tumme. Det röda paret fick en nystickad tumme det gröna fick lite förstärkning i form av maskstygn. Hoppas de håller länge till.

Någon gång i höstas började jag sticka en kofta uppifrån och ner enligt Tant Kofta modell.
Garn: Kauni 8/2 regnbågsfärgat och Kampes 6/2 i antracitgrått, stickor 3,5 mm. Stickade rätstickning med det grå och slätstickning med det regnbågsfärgade men kände mig missnöjd och stoppade ner projektet i en stickpåse.

Strax efter hittade jag mönster på "semesterrutan" från 2stickare och stickade ett prov med stickor 2,5 - 3,5 mm - lockande men inte helt rätt. Idag hittade jag några bilder på Ravelry med ett annat mönster, även här med lyfta maskor. Ritade av och provstickade med stickor 3,5 mm - jag tror jag hittat rätt när det gäller strukturmönster och jag ska behålla det antracitgrå garnet men jag vet inte riktigt hur jag ska göra med det regnbågsfärgade - kanske jag ska satsa på många enfärgade istället, inspiration kan tex hittas här.



Inga kommentarer: