onsdag 4 juli 2012

Tyger



Jag samlar det mesta i bananlådor, många finns kvar men 8 stycken är tömda. Tygerna, vävda bomullstyger i tjocklek som lakan ungefär, har fått flytta in i en Ivar hylla.
Det är för mig obegripligt hur IKEA kunde ha uppehåll i tillverkningen av dessa och att de nu inte finns i lager på alla varuhus. Det är ju min favorithylla alla kategorier och jag skulle behöva komplettera med fler. Väldigt praktiska när man flyttar också. Lätt att plocka ner i lätthanterliga delar som vem som helst orkar bära både upp och ner i trappor mm. Mina första hyllor är inne på tredje boendet - vilken ombyggnad i ordningen har jag ingen aning om. Det kan man väl kalla miljövänligt - samma möbler får nya användningsområden och utformning.

Lite ögongodis i form av närbilder.

Inga kommentarer: