söndag 17 augusti 2014

Öland - inköp

Jag gjorde mitt första besök på Ullcentrum i Löttorp - det följde med en hel del garn därifrån. 
En av mina målsättningar för året är  - att mängden/volymen "prylar" ska minska eller åtminstone inte öka kan lika bra erkänna att det inte går så bra med det. Men jag har nästan klarat mig från att köpa garn under året, nu blev det dock så mycket mer.
Z-tvinnat garn ska bli kul att prova i något tvåändstickningsprojekt, vanligt tvåtrådigt 6/2 och kroknål köpte jag för att prova att kroka runt och den stora konen med ullgarn 8/2 kunde jag bara inte motstå - skyller på att jag tänker mig att ge bort en present tillverkad av garn från den.
Beskrivningar jag tänkt använda till en del av garnerna:
Rundkrokad vante beskrivning finns här, sen finns massor av andra beskrivningar på krokat här, dubbelstickade vantar från Tydal beskrivning finns här.
Capellagården handlade jag lite gott te och ett redskap för ogräsrensning. På vägen mot Öland hittade jag en loppis med boken Jämtlandssöm som jag faktiskt letat efter i ganska många år, kan säga att det var ett fynd jämfört med den här annonsen.

Inga kommentarer: