måndag 28 juli 2014

UFOn jag blir rädd för

UFO =  UnFinishedObjekt, ofärdiga slöjdsaker är vanligt hos mig men det är inget som skrämmer mig.

Jag vet att andra slöjdare / stickare jobbar hårt för att göra sig av med sådana med hjälp av olika utmaningar tex UFO blir FO under 2014. Själv tar jag ett tag i högen ibland men resten får ligga lugnt, där finns en blandad kompott av riktigt gamla och nästan nya projekt - projekt där det kanske behövs en timmes arbete och där det behövs flera dagar.

Men nu till UFOn jag blir rädd för:
För några kvällar sen, ca kl 22 (det var mörkt dock inte beckmörkt) kommer jag körandes på landsvägen, vägen går ut ur en skog och ut på öppna fältet. I horisontlinjen ser jag ett antal, kanske 5, farkoster som cirklar runt med stora lampor - nu blev jag rädd.

-Är det en invasion från rymden?

Ska kanske säga att jag varit uppe sen kl 4 på morgonen och jobbat ungefär 16 timmar, mycket tid i uppemot 30 graders värme, det här var heller inte första dagen med dessa tider och arbetsförhållanden.

Stannar först till med bilen, smyger mig sen sakta närmare ett gäng maskiner som till min stora lättnad låter mig passera. Jag har nu efteråt förstått att de håller på att skörda ärtor - man kan läsa om det här.

Findus grönsaker, från fält till frys på mindre än tre timmar
Bilden är tjuvlånad här.

Tacka vet jag vanliga UFOn!


1 kommentar:

Annika Odelstav sa...

Blev lite orolig innan jag läste till slut! Kan tala om att det var ärtskörd!