söndag 6 april 2014

Sommartider hej hej ...

Årets första trana, för mig, på lite långt håll för att bilden skulle kunna bli bra.

På cykeln  på våg till jobbet den 31 mars kl 7:08. Likadan soluppgång som för tre veckor sen - alltså sen den 7 mars har solens uppgång blivit en timme tidigare (vilket vi förlorade i sommartiden).

Jag var glad att jag inte tänkt cykla den 3 april för då såg det ut så här på morgonen.

Skördedags - årets första primörer tittar upp och det är dags att skörda! Det är bra att vara utrustad med sax och handskar!

Färdiga tossor - mer info kommer i ett annat inlägg. 
Nu ska jag prova en modell från Ullcentrum på Öland - ravelrylänk - fick tips av Irene med den inspirerande bloggen Toras vävstol.

1 kommentar:

Irene Lundell sa...

Tack för fin kommentar och länkning :-)
Jag hittar mycket inspiration hos dig också!
Ha det gott.