söndag 13 april 2014

Sockar och strumpor


Jag har hittat mina första sockar (alltså som jag stickat själv) - text om dem finns här.

Jag har som många andra anmält mig till Dödergöks sockutmaning 2014.
Dödergök ska sticka 8 par tunna strumpor till sig själv innan  första september och spara alla till dess.

Mina mål/utmaningar är följande:

- Endast använda garn från mitt lager av strumpgarner, där finns en del se inventering i februari.
- All strumpor ska stickas från tårna och upp, har stickat massor av sockar/strumpor från andra hållet genom åren men inte så många nerifrån och upp.
 
- Jag ska sticka klart ett par pågående strumpor i min favoritmodell (resårstickade på ovansidan av foten, min vanliga häl och resårstickat skaft) och skriva rent mönstret.
- Jag ska prova att sticka ett par strumpor med Sweet Tomato Heel blev uppmärksammad på den hos Viffla.
- Jag ska sticka ett par strumpor med någon form av strukturmönter, spetsmönster eller tvåfärgsmönster- kanske efter ett färdigt mönster tex Reasons to be CheerfulMurgrönaHeart Socks eller Biscottés Sheeps.
- Jag ska sticka ett par restgarnsstrumpor inspirerade av tex  Queensmudds restgarnssockor bla  Blender Socks,  Dödergöks smalrandiga,  Broken Seed Stitch Socks (avbruten mosstickning),  A Farwell to YarnsUgly Duckling Socks eller några andra restgarns (=stashbuster?) strumpor från Ravelry.
Summa: Fyra par tunna strumpor till första september.
Har just nu också ett par av Småländska golvvärmare på gång, den här gången efter en modell från Ullcentrum på Öland - ravelrylänk - fick tips av Irene med den inspirerande bloggen Toras vävstol.




Inga kommentarer: