söndag 30 mars 2014

Flyttat fram klockan en timme

Den 7 mars kl 7:20 höll solen på att gå upp när jag cyklade till jobbet.
Undrar hur det ser ut i morgon bitti, drygt tre veckor senare. I natt har vi ju tappat en timme, hur mycket har solens uppgång ändrat sig under de här veckorna?
Blommor i trädgården den 9 mars.
Blommor i trädgården den 29 mars. Jag blir lika förvånad varje år över att det förändras så fort.
Lästips!
Tidningen Hemslöjd kom i veckan, för lite längre sen kom Vävmagasinet och igår hittade jag boken Sticka - De vackraste mönstren för en billig peng på loppis. Alla väl värda en god stund i läsfåtöljen. Vävmagasinet har jag följt nästan sen den började ges ut och trots att jag inte vävt på många år så hittar jag alltid något fängslande att läsa. I detta nummer bla en artikel om Gunilla Skyttla förutom alla fina vävnader att beundra. Läser förresten En livs levande bok om Raine Naivin och Gunilla Skyttla just nu också.
I händerna på senaste tiden.
Tröjan Driftwood från OS har fastnat men nu har jag koll på en elastisk avmaskning  kallad "Jeny's suprisingly stretchy bind off" som jag ska testa i nederkanten.
Jag hittade den via Billigt-Garn - en mycket inspirerande plats på nätet.
Mobilfodralet virkat med en nålbindningsliknande virkad maska är klart - undrar hur det blir efter tvätt (filtning/tovning).

Första paret strumpor stickade från tårna och upp är klart - nu är nästa par igång för att testa om mönstret jag skrivit ihop funkar.

Nästan klara tossor, i huvudsak stickade efter mönster från Garnomera, av Ryagarn nm 2/2 från Bergå  hittat på vinden på 4,5 mm rundsticka.

Inga kommentarer: