söndag 12 maj 2013

Lilla Anna täcke eller hur man syr blockrutor del 6

Nu kommer del 6 i konsten att sy blockrutor på "mitt sätt".
Nu är alla blockrutor färdigsydda.
Dags att fundera på montering.

22 a. Jag lägger ut som jag tänker mig att jag vill ha rutorna, det ska bli två babytäcken.

22 b. Det andra.

23. Lägger två rutor på varandra och syr ihop.

24. Stryker isär sömsmånerna mellan rutorna. På bilden syns även att bägge sömsmånerna ligger tillsammans åt ett håll när jag sytt själva rutan

25. Jag syr sen i hop två rutrt med två andra så jag får fyra som sitter ihop, stryker isär sömsmånen. Syr sen fast två till så att sex rutor sitter ihop, stryker isär sömsmånen.

26 a. Syr sen ihop sex rutor med sex andra rutor, stryker isär sömnsmånen.

26 b. Upprepar punkt 23-26 med det andra täcket.

27. Ibland måste man justera lite.
Nu har det blivit paus i arbetet - -jag måste bestämma hur kanten ska se ut mm.

Inga kommentarer: