söndag 25 januari 2009

Loppis fynd

Jag har en förkärlek till loppisar/seconhandaffärer och liknande. Gillar att hitta lite annorlunda saker till ett bra/lågt pris. Dessutom är det bra för miljön!
Häromdagen hittade jag ett dussin assietter som fick följa med mig hem i egenhändigt sydd tygkasse.

25 jan 2009 006
Originally uploaded by frokenslojd

Jag "ärvde" ett uppläggningsfat i det här mönstret av mormor när hon flyttade till servicehem. Jag hade aldrig sett det innan, hon hade knappt använt det, men det var i precis mina färger. Funkar jättebra med mina favoritmuggar i blått Höganäs keramik. På baksidan är de märkta FF FIGGJO FLINT NORWAY, jag får ta och googla och se om jag hittar någon information. Har jag riktig tur hittar jag så småningom djupa tallrikar också för det saknas i porslinskåpet!
Tillägg: Jag googlade fram namnet på dekoren, TOR VIKING och även designern men hennes namn har jag tyvärr glömt igen.

Inga kommentarer: